18 Mayıs 2009 Pazartesi

Yarınlar Projesi. Bölüm 2

* Oyunun türünü starateji olarak planlıyorum. Strateji ve Masaüstü Savaşoyunu-Wargame(Wargame çok eski bir oyundur ve generallerin kullandığı ilk similasyon olarak anılır. Bir masa üzerinde iki tarafın ordularını bir savaş alanına dizmesi ve ordudaki her farklı tip ünitenin belli kurallar dahilinde hareket-saldırı-özel yeteneklerini kullanması ile oynanır. Bugünün Total WAR, Warhammer masaüsütü oyunları gibi oyunları bu ekolden gelir.) melezi olarak hem büyük bir haritada tur tabanlı TOTAL War oynanışı hem de Sins of a Solar Empire-Starcraft gibi hareketli zamanlı-gerçek zamanlı oynanışı mümkün.
* Oyun, harita üzerindeki oynanışın(Satranç modu) yanında harita üzerinde yaptığın hamlelerin yansıdığı gerçek zamanlı oynanışın(maç modu) olduğu iki farklı zaman seçeneğinde oynarken gerçek zamanda elindeki ünitlere yeni ünite üreterek destek vermek mümkün olmayacak. Bir kez savaş başladı mı o bölgede o anda elinde ne varsa sadece o kuvvet ile çarpışacaksın. Bu yönü ile Starcrafttan çok Total War olan Yarınlar Projesi uzayda geçmesi ve gezegen yüzeyindeki askerler ve yörüngedeki gemilerin aynı savaş ekranında-aynı savaşta kullanılabilmesi ile Starcraft gibi bir görselliğe bürünecek.
* Strateji ekranında zamanı durudurup üretim-inşaat emirleri vermek mümkün, birlikleri savaş bölgelerine taşımak mümkün. Savaş ekranında birlikler savaş alanına dizilir, formasyona sokulur, öncelikli hedefleri belirlenir, savaş içinde bu birliklere diğer RTSlerdeki gibi elle kumanda edilebilir(ya da istersen Total War Gibi otomatik sonuçlandır kısmı kullanabilirsin bilgisayara karşı oynarken.).
* Bilgisayara Karşı oynanan senaryoların yanında önceden hazırlanmış farklı haritalar ile iki farklı oynanış tarzı ile internet üzerinden Oyuncu-Oyuncuya karşı şeklinde de oynanabilir:
Oyuncu Oyunucuya Karşı 1 (klasik RTS-real time strategy-gerçek zamanlı strateji-modeli)
Bu, Senaryo modundan farklı olarak Savaş ekranında oynandığı halde buradan üretim ve kaynak toplamasına izin veren klasik gerçek zamanlı strateji modu. Seçilen büyüklükte farklı haritalarda oynamaya imkan veren bir mod. Basitleşmiş Kaynak yönetimi ve araştırmalar vardır. Süratli oyun seansları için ideal.
Oyunucu-Oyuncuya Karşı 2 (WAR (Total War ilhamı ile bu adı verdim)modeli)
Bu mod iki tarafın onayladığı büyüklükte bir sektör haritasında, iki tarafın onayladığı zaman durdurma-durdurmama ve zaman akış hızı kuralları ile oynanan mod. En iyi örnek Total War ve ya Sins of a Solar Empire oynanışı olabilir. Bir oyun seansı uzun saatler boyunca sürebilir.
NOT: Gelişen oyun teknolojileri ve donanım-yazılım durumları göze alındığında, oyun sektöründeki değişiklikler göze alındığında bu Proje'nin türü çok türlü ya da farklı olabilir. Asıl tasarım; ilk fikir Wargame-stratejidir.
*Oyunda Uzayda savaş, gezegende savaş, uzayda inşaat, gezegende inşaat, uzayda üretim, uzayda üretim, gezegende araştırma-geliştirme, uzayda araştırma geliştirme söz konusu. Şu durumda saf uzay savaşları, saf kara savaşları ve Uzay ile Yer ünitelerinin karşılaştığı melez savaşlar söz konusu.
NOT: Aklımdaki bir fikir de kimi yerlerde oyunun Diablo gibi-UFO Aftermath yada Fallout Tactics gibi tepeden bakışlı oynanış ile bir gurubun Laboratuvar ve üslere baskınına ya da üslere tek bir ajanın sızmasına izin veren Özel Görevler Modu olması.. Böyle bir şey, ortada birkaç yüz ışıkyıllık bir bölgedeki sayısız gezegen düşünüldüğünde, ve bu gezegenlerdeki farklı iklim-çevre şartları ile farklı şehir-bina tipleri-mimari düşünüldüğünde biraz zor-maliyetli-sistem zorlayıcı olabilir ama teknoloji gelişiyor ve akıl sorunlara basit çözümler üretebilir..
* Ortam Ve HARİTALARA dair. Gezegen tipleri ve uzaydaki harita elementleri.
Yıldız haritasındaki bazı doğal ve rastgele elementler kullanan için avantaj sağlayabilir (görünmezlik, füze lere karşı örtü, eşektronikleri bozma, hareket üstünlüğü, vs.)-gaz bulutları, meteor kuşakları-karadelikler-solucan delikleri-Anıtsal Eski Geçitler ve ya Devasa Eski Platformları(ay gibi büyük atmosfrik uzay platformları)
Gezegen tiplerinden bazıları; Terra(dünya tipinde), Buz, Çöl, Su, Volkanik, Zehirli, Ormanlık-bataklık, Nükleer vs kıyamet yaşamış harabelerle dolu kirli gezegen, Korsanlar(kanunsuz, kaçak ve soyu tehlikede, kaçak, mutant türler vs.. paralı askerler, mitolojik eski ırkların dağınık kalıntıları-akbabalar-yağmacılar.)
* Gemiler ve askerler, binalar ilk üretim-inşaat-yetiştirilme bedelleri yanında bir de SERVİS-HİZMET bedeline sahipler. Bir opsiyonl kutucuğu açılıp kapatılabilen bir özellik olmasını öngördüğüm bir şey bu.
* Tecrübe-Rütbe kazanma konusu.. Şu an için 5 ya da 10 Level-Seviye kadar rütbe düşünüyorum. Rütbe almak bir noktaya kadar hiç savaşa girmeden ve askerleri belli süre alan eğitimlere gönderek mümkün ama bir seviyeden sonra eğitim fayda sağlamayacak ve sadece savaşarak rütbe almak mümkün olacak. Üst seviye birlikler aynı donanım ve sayıdaki düşük seviye birliklere oranla çok daha etkili-güçlü olacak ve avantajları olacak. Ordular, filolar, gemiler, diplomatlar, casuslar, koloni komutanları rütbe alabilecek.
Akademi binasından Komutan eğiterek 1. Seviye bir birliğe verildiğinde Komutan bulunduğu birliğe eğitimdeymiş gibi sürekli tecrübe puanı sağlayacak ve bazı özel savaş yetenekleri kazandıracak. Mesela kısa süre için vuruş gücünü arttırmak, morali arttırmak, daha dayanıklı yapmak, hızlandırmak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder