18 Mayıs 2009 Pazartesi

Yarınlar Projesi, Binalar..

Komuta merkezi..
İlk bina.. Anabina.. Bünyesinde ilk birim ve binalarin bazıları en başta mevcuttur.. oyuncu sifirdan başlamaz.. ilk dakika itibari ile basit asker ve hafif avcı-mekik gibi gemiler üretebilir..
Uzay tersanesi….
Yerdeki bu yapı uzay mekiği ve avcıların ilk inşasına destek verir..
Kaynak çıkartma binaları.
Maden-enerji-tarım üsleri.. Üzerine kuruldukları kaynağı çıkartıp Komuta merkezi civarındaki Depolara gönderirler.
Kışla…
Gelişmiş piyadeler ve diğer yan binalar da gelince üstün ünitelerin eğitimi..
Askeri akademi..
Yeni ünite ve askeri savaş taktiklerine-teknolojilerine, ünitelerin yeni yeteneklerine-araştirmalarina ulaşmanin yolu inşa edilmesinden geçer.
Uzay istasyonu…
Uzaydaki ilk savunma duvarı.. Uzaydaki inşaatlarin kilidini açar.. İlk Ticaret noktası olarak da işe yarar.
Yörünge tersanesi..
Bazi büyük gemilerin inşasi sadece uzayda mümkündür.. Ve tersane seviyesi arttirilip tersane gelişmezse, büyümezse bu büyük gemiler yapilamaz.
Klonlama tesisi..
Şehir nüfusu artar.. Ama bazen daha büyük bir süratle askere yada gemi personeline, madenciye ihtiyaç duyarsin.. Klon fabrikasi bunu sağlar…
Yaşlandırma havuzu..
Klonların süratle nüfusa dönüşümü için anormal bir hizla 18 yaşina gelmeleri buralarda sağlanir. Klon üretimine sürat sağlar.
Bilgi Ekim Salonları.
Klonlarin çabucak istenen zeka ve bilgi seviyesine ulaşıması, psikolojik olarak büyütülmeleri sağlanir.. Klon üretimine sürat sağlar.
Beyin yikama tesisi.
Yağmalanan esirlerin beyni yikanarak; ele geçen gezegenin beyni yikanarak uysal bir nüfus ve uygun bir nüfus potansiyeli elde edilir…
Soğuk uyku kompleksi…
hazir klon deposu gibi.. maliyet minimum ve istediğin anda bir orduyu basabilirsin.. onlar uykuda hazir bekler.. yada bir orduyu uyutup onun yarattiği maliyeti azaltarak kar elde edersin.. uyutulmuş bir ordu, teknoloji gelişmine göre 10 dakika ile bir saat gibi bir sürede savaşa hazir hale getirilebilir. bu süre düşman saldirisi esnasinda uyuyan bir ordun varsa önem kazanir
Sığınaklar..
nüfusu yağma saldirilarinda esir alinmaktan ve şehir bombardimaninda ölmekten korur.. şehir hasar aldiği % oraninda nüfus kaybeder. ama siğinaklarin seviyesi eğer saldirinin seviyesinden yüksekse nüfus saldiri ve yağmadan korunur ve esir de alinamaz..bu durumda sadece işgal halinde siğinaklar bulunabilir.
Sibernetik araştirma ve üretim tesisi..
Robotlarin, cyborglarin, Mech lerin, savaş zirhlarinin üretimi için gerekli bir teknoloji binasi.. seviyeleri farkli üretim biçimlerini açar.. Ve üretimlere hiz kazandirir.
Savaş fabrikasi..
Klasik kara savaş araçlarini üretir. Tank, topçu, nakliye.. İleride mech ve karakol tanki.. Cyborg, android..
Tüccar loncasi binasi..
tüccar menüsüne ulaşmak için gerekli bina.. oyuncularla alişveriş için şart değil ama bilgisayar ile alişveriş için şart.
bu bina ayni zamanda casus üretiminin teknoloji binasidir!!
Cephane fabrikası.
Tüfek mermisinden füze ,torpido ve el bombasina kadar, bombaya kadar herşeyi üretir.. üretime yön verip çeşitli cephane üretimini sifirlamak- arttirmak- azaltmak mümkün..
Cephanelik..
Üretilen cephanenin depolandiği bina.. Depo tam dolu ise üretim olmaz.
Yıldız Tünelleri.
Uzaya inşa edilen bu yüksek teknoloji ürünü pahali geçitler ile devasa zirhlilar ve filolar bir anda başka bir galaksiye siçrayabilirler…bunlarin enerjisi kendi solar pilleri ile kendilerince sağlanir..
Sıçrama Geçitleri.
Bu kapilar ileri teknoloji ve çok para ister.. ama çok da işe yarar.. Bunları yaptiğin gezegenler birbirine bağlanir ve anında hammadde transferi gerçek olur.. Yani kaynaklar birleşir… Nakliye gemilerine gerek kalmaz. Yetmeyen kaynak diğer gezegenden aninda karşilanir.. Ordular ve kara araçlari nakledilebilir.. Hafif ve ağir avcilar, dropshipler , mekanize indirici dropship ile savaş şefleri de bu yolla taşinmasi mümkün filo üyeleridir.. ama daha büyükleri olmaz..
Depo tesisleri..
Kaynak depolari dolduğu anda daha fazla üretim yapilamaz.. Üretim durur. Yokedilen bir depo içindeki kaynak tipine göre dağılır ya da yok olur. İçindeki kaynak belli oranda yeniden geri kazanılabilir ya da tamamen gitmiştir. Depolar da diğer binalar gibi düşamanın belli ünitelerince ele geçirilebilir.
Atmosfer dönüştürücü komplex.(Terraforming Facilitiy).
Gezegen atmosferi oyuncunun irkinin yaşamasina uygun değil ise bu tesis inşa edilerek bir süre içinde atmosfer yaşanir hale getirilebilir.. bu tesisin seviyesi ile ilgili olduğu kadar gezegen atmosferindeki maddelerle de alakalidir. insan için 10 yilda dönüşen bir gezegen grey için 7 yilda dönüşebilir.. robotlar ve bio tehtid (kovan) için atmosfer ve gezegen tipi çoğu zaman sorun değildir..
Uzay saha gözlem istasyonu…
Bu radar istasyonu demek. Casusluk seviyesi taradiği alanda neleri görebildiğini, istasyonun seviyesi ise hangi çapli alani gördüğünü belirler.. istasyon uzaya, asteroidlere, gezegenlere inşa edilebilir. İleri derece araştırmalar ile Hiperuzay bile belli ölçüde taranabilir.
Şehirler.
Nüfus üreten ve Komuta Merkezi çevresinde gelişen-Merkeze ilişik ek binlar yığınıdır. Şehirler çok önemlidir. Klon ünitelerle ve nüfus transferi ile süratle koca bir şehir kurabileceğin gibi doğal yoldan kaynak kolonilerindeki Merkez çevresinde gelişmesi yolu da mümkün.
Laboratuvarlar: Bilimsel araştırma tesisleri ve okullar.
Sosyal Tesisler: Eklenti binalar ile gelişen bu bina eğlence kompleksleri ve parklar, radyo-televizyon-internet gibi eğlence sosyal elementleri içinde barındırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder