26 Mayıs 2009 Salı

Kuzey Kore Ve Nükleer Güç

K.Kore'deki komünist yoldaşlar(geyiğine yoldaş diyorum, biri çıkıp pis gomünüst der filan.. komünistlik kötü bişi olduğundan değil ama olmadığım bişeyi niye kabul edeyim.) bir nükleer deneme daha yapmış bugün itibarı ile. 15 kilotoncuk bir bomba patlatmışlar. İkinci dünya savaşında Hiroşimaya atılandan az daha zayıf bir bomba. Bugün bir füzedeki her bir başlık ortalma 100-200 kilotonluk dersem ve bir füzede ortalama 3-5 başlık var dersem yapın hesabı..
Dünya ayağa kalkmış deniyor. Efendim AB, ABD, Fransa, Rusya.. Büyük abiler ayaklanmış.. Ben yerimdeyim ve endişeli de değilim.

Bir zamanlar endişe duyardım böyle haberlerden. Çok cahil olduğum dönemlerdi.. Şimdi hala cahilim ama o kadar değil.

Bir bombanın ne kadar korkunç bir gücü olduğunu az çok biliyorum. Endişelenmeyi artık çoktan bıraktım. Çünkü nükleer silahlar o kadar yaygınlaşmış ki endişelenmek için çok geç.
Nükleer silahsızlanma diyen ve daha çok ülkenin nükleer silah gücü kazanmasına karşı çıkan ülkelere bakıyorsun ellerindeki silahları azaltmıyor-modernize ediyor ama diğerleri silah deneyince yaygarayı basıyor.

Basit ve adi ikiyüzlü siyaset işte böyle birşey.

Ben ne Irak'taki, ne İsrail'deki, ne K.Kore'deki ne de başka bir ülkedeki silahtan korkuyorum. Korkunun ecele faydası yok.

Bütün dünyadaki insan nüfusunu yok edecek bir nükleer saldırı için yaklaşık 20 denizaltının(büyük devletlerin filoları düşünülünce çok küçük bir rakam bu..) üzerlerindeki füzeleri ateşlemesi yeterli. İlk düğmeye basılmasından sadece 15 dakika sonra dünya üzerinde hamam böceklerinden başka canlı kalmayacağı garantilidir. Gece haberlerde “ABD-Rusya Krizi derinleşiyor” diye haber dinleyip uykuya yatacaksınız, sabah olmayacak. Bir bakacaksınız ya cennet ya cehennemde uyanmışsınız. Bu kadar basit ve hızlı. Nükleer savaş bu, serviste lüks kalite-çok hızlı ve çok etkili-kökten çözüm.

Korkmuyorum. Korkmayın.

Büyük abiler korksun. Bu büyük devletler eğer cidden nükleer silaha karşıysalar K.Kore'yi kınamak yerine ilk adımı atsınlar ve kendi nükleer silahlarının tamamını-TAMAMINI imha etsinler. Efendim ülke savunmalarıymış-caydırıcılıkmış.. Senin ülken savunacak da Kore ya da İran armut mu toplayacak? Onlar da caydıracak..

Siyaset ne kadar pis bir iş yahu. Bu siyasetçi tayfasını kökünden kaldırıp kabile şefleri dönemine gitmeli belki de.. Yaşlı ve bilge liderlerin küçük gurupları yönettiği bir dünya belki de çok daha sağlıklı olacaktır. Büyük devletler açgözlü ve büyüdükçe açlıkları da büyüyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder