14 Mayıs 2009 Perşembe

Başlıyoruz..

Internet ortamında yararlı zararlı koca bir içerik okyanusu mevcut. Ne yazık ki bunların çok büyük bölümü İngilizce. ne yazık diyorum çünkü yurdum insanı için İngilizce bilmek büyük lüks. Okullar İngilizce öğretiyor artık derseniz size gülerim. O öğretilen İngilizce'yi yakınen görüyorum-gençlere öğretenler bile doğru dürüst iki kelime konuşamıyor.

Ne diyordum, hah, Türkçe bilim kurgu-fantastik kurgu içerik ve yayınlar bulmanız zor. Internet ansiklopedisi Wikipedia'nın Türkçe versiyonunu kullanmaya kalkasanız bile doğal olarak(!) İngilizce içeriğin çok çok gerisinde. Bilim kurgu yazmaya başladığımda Türkçe kaynak bulmak neredeyse imkansızdı.

Benim ilgi alanım içinde yoğun Aksiyon bulunan, vurdulu kırdılı bilim kurgular. Bilirsiniz işte Uzay Yolu ve Star Wars tpinde.. Bilim kurgu deyince aklınıza sadece uzayda geçen ve bin türlü acayip uzaylı ve ışın silahları ile yüklü uzay gemilerle dolu ışıl ışıl şeyler gelmesin. Mesela bir MAd Max serisi 3. dünya Savaşı sonrasını anlatan çok sağlam bir Bilim kurgu'ydu. Waterworld ve Postman-Postacı(2'si de Kevin Costner filmi) filmleri geleceğe dair portreler çizen güzel filmlerdi.

Elimden geldiğince Bilim Kurguya ağırlık vererek meraklılar için bir bilim kurgu lejantı oluşturmaya çalışacağım-kimbilir belki birilerinin bir Bilim kurgu projesinde bu sayfalardan ilham doğar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder