* Savaş sistemi ve heasaplamalar.. Hesaplamalarda kullanılacak elementler ve bunların ilişkileri.
Galiba level sınırını 10 yapıyorum. 10. level çok tecrübe puanı isteyecek şekilde düzenlenecek ve 7, 8, 9, 10 çok nadir olarak görülebilcek..
5 rakamlık level farkı çok önemli olacak çünkü Level 1 bir Avcı ile Level 6 bir Avcının kavgasında birisi 1 bonus diğeri 6 bonus ile zar atacak. Bu bonusları etkileyen araştırmaları şimdi hiç karıştırmıyorum ama bir iki araştırma Sıyırlma isimli Savunma bonusuna ve Vuruculuk isimli saldırı bonusuna etki ediyor.
Savaş anında iki ünite için de 6 yüzlü birer zar atılacak.
Level 1 zar attı 3 geldi, Level 6 zar attı 2 geldi.
Level 1 için 1+3=4 Level 6 için 6+2=8
aradaki fark 8-4=4 olarak Level 1'in aleyhine.
Bir Saldırı tam güç ile vurabiliyorsa bunun için 6 fark ile vurması gerekir. Yoksa saldrı hala vurur ama Full Damage-tam Hasar ile vurmaz. Rakibin manevraları yüzünden geç kilitlenmiştir vs, bişey olmuştur diye varsayılır..
1 fark %20 güç ile vurur, 2 fark %40, 3 fark %60, 4 fark %80, 5 fark %90, 6 fark Full hasar ile vurur.
Şu durumda Full Hasar/6= Zar değeri 1 ve Burada fark 4 ise sonuç=%80 ile saldırı başarı ile gerçekleşir.
Burada, eğer olsaydı Savunma Önlemlerinin de hesaplanması gerekecekti. Yani savunma taretleri, misil decoy, kalkan gibi..
Temelde aynı mekanik.. İlk saldırı için zarlar atılır ve ilk önceliği alanın saldırısı atılan zarların sonunda bulunan fark kadar kapasite ile yola çıkar. Savunma var ise, füze atılmış ise, füzeye karşı lazer tareti var ise bunun füzelerden kaçını vurabildiği-vuramadığı hesaplanacaktı ve bu hesabın sonunda lazer saldırganın bir turda atabileceği -zarfarkı- kadar füze saldırısını karşılamışsa füzeler kilitlenmiş, atılmış ama savunma tarafından vurulmış olacaktı. Ama savunma -zarfarkı- kadar saldırıyı hiç ya da kısamen durdurabilmiş ise durdurulamayan saldırı hedefe vurabilmiş demektir. Burada hedefi yokedecek yeterli füze sayısı 1 olsun ama savunmayı aşabilen max sayı 4 ise diğer 3 füze atılmaış sayılır diye hesaplıyorum-böyle kabul ediyorum.
Savaş sisteminde yeralan silah tipleri kadar hasar tipleri ve etkileri de farklı şu durumda.. Yeri geldikçe farklı formüllere ve mantığına değineceğim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder