* Zırh ve kalkanla ilgili bir iki nokta.
Zırh konusunda önemli bir nokta var. Çoğu oyunda zırh alınan hasarı azaltan bir element olarak mevcuttur. Lakin Tomorrows tasarımında zırh biraz daha farklı.
En iyi örnekle gösteririm:
Piyade bölüğü. Ellerinde Gauss tüfekleri ile ilerliyor. Tüfekler 500 vuruyor diyelim her bir atışta. Karşılarına bir tank çıkıyor. 100 askere karşılık 1 tank. İlk önce askerler saldırıyor. Hangi oyun söz konusu olursa olsun piyade de kazansa-tank da kazansa burada tankın hasar alacağı gerçektir. Ama Tomorrows Projesinde değil. Tankın zırh gücü çoğu roket ve füzeye bile dayanacak güçtedir kaldı ki bir piyade tüfeği tanka hiç etkili değildir. Tank Zırhını 10 000 diyelim. Bu, her bir tek atışın 10000'den yani ZIRH filtesinden geçecek güçte olmasını gerektirir ki tanka hasar verebilsin. Yoksa bu atışlar yağmur olup yağsa bile tanka işlemez. Ok atarak Bir tankı durdurmayı gözünüzde canlandırın.. Okla tank durdurulmaz.
Zırh böyle bir mekaniğe sahip ve bazı üniteler bazı ünitelerin saldırılarına tamamen dirençli-bazı saldırılar bazı ünitelere %100 etkisiz. 10 askerin 10 tüfeği ile uçan bir Destroyeri yok etmeyi unutun.
*Savaş ve Strateji haritalarında coğrafi konumlar, terk edilmiş binalar, meteor kuşakları yükseklik avantajı, saklanma, ek zırh gibi bazı avantajlar sağlayacak ya da bazı olumsuzluklar ile ünitenin gücünü azaltacak..
*Diplomasi... Bu konu üzerinde bazı fikirlerim var. Bilgisayar tarafından kontrol edilecek tarafların yapay zekası diplomatik ilişkilerinizin güç ve zayıflığı doğrultusunda tutarlı davranacak ve diplomasi yöntemi ile sağlam ve güvenilir bir strateji geliştirmen mümkün olacak. Bazı oyunlarda olduğu gibi bir tur önce can ciğer kuzu sarması olduğun bir halk bir tur sonra sana soykırım için dalmayacak-en azından bir geçiş dönemi esnasında yükselen tansiyonu hissedecek ve olayı yavaşlatabileceksin-hızlandırabiliceksin.
Diplomasi sistemi ticaret, barış süresi, anlaşmalara uymak gibi etkenlere bağlı. Barış halinde seninle ticaretten çok kazanan bir halk daha büyük bir fayda görmediği sürece sana aptalca saldırmayacak.
* Silah menzilleri ile ilgili. Piyadeler piyadeye ateş açarken sorun yok ama bir piyade bombardıman uçağına ateş açıyorsa ya da bir uzaygemisine orada acayip bişey var demektir.
ünitelerin bulundukları zemin-yükseklik verileri ve uzaygemilerinin Yörüngede-uzayda-atmosfer içinde-yere çok yakın alçak irtifada bulunmaları o anda ünitenin kartında işaretlenir ve silahlı saldırı-saldırıya savunma durumunda bu veriler önemlidir. Yörüngedeki bir mekiğe piyade ataş açamaz iken alçak irtifaya inmiş bir mekik vurulabilir.
İki piyadenin kavgasında yüksek mevkiden ateş açan piyade saldırısına belli ölçüde avantaj puanı sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder