* Bina-araç-ünite UPGRADE işlemi ve ARAŞTIRMALAR mekaniği..
Bir zırh araştırması bittiğinde bütün zırhlı ünitelerin anında upgrade olması biraz garibime gitmiştir hep ama diğer yöntemde de geniş bir alana yayılı bir sürü üniteyi tek tek tıklayıp upgrade etmek de ayrı bir ölüm. Hepsini upgrade et diye bir düğme koyarak tüm üniteleri üslere yakınlıkları ile orantılı artıp azalan bie sürede upgrade etmek de mümkün ama savaş ve hareket nedenleri ile hepsini aynı anda upgrade etmek de sorun olabilir..
Aslında bir Silahlı kuvvet listesi arayüzü mümkün. Atıyorum bütün Filoyu ve alt başlıkta bütün Korvet sınıfı gemileri Listele. Yerlerini hemen işaretle, listeyi kontrol ederken tamam dediklerine bir işaret koy. Liste sonunda “Seçilenleri upgrade et” ya da “seçilenler dışındakileri upgrade et” demek ya da “herşeyi upgrade et” demek mümkün olabilir.
Upgrade işlemi için ayrı bedel gerekebilir mi ve servis bedeli artabilir mi ya da upgrade sonrası sadece servis bedeli mi artsın bunlardan tam emin değilim...
* Araştırmaların ana başlıkları.
NOT: Araştırmalar TURN BASED MAP STRATEGY MODE ve REAL TIME STRATEGY MODE için iki farklı yoğunlukta olabilir. Real time MODE için Nüfus-vergi-Siyaset-kültürel araştırmalar gereksiz iken Turn Based MAP Mode için bunlar oynanışı ve zafere giden yolu etkiliyor. Turn Based Mode oynanışı çok ciddi bir Wargame ve içinde Strateji, ticaret, kültür, nüfus, kaynak yönetimi savaştan daha önemli belki de..
Askeri araştırmalar. : Kara araçları-Uzay araçları-piyade teknolojileri-savaş sistemleri-silah sistemleri upgrade için.. Silah-zırh,ecm, e-bomb, hedefleme sistemleri vs..
Ekonomik araştırmalar. : Gelir arttırıcı, banka, ticaret üsleri, pazarlar, ticaret filoları, ticaret bakanlığı.
Sosyal-Kültürel araştırmalar. :Halk mutluluğu, nüfuz, nüfus, vergi, tesisler, spor alanları, güzel şehirler, eğlence merkezleri, tatil merkezleri, eğlence yayınları.. nüfus kalitesi, yaşam kalitesi.
Bilimsel araştırmalar. : Labaratuvar sayısı-seviyesi-bilimadamı ve akademiler, bilgisayarlar, uzay teknolojileri. Bilgi üretim hızı ve verimi. Yaratıcılık, Sensörler, gözlem sistemleri..
Endüstriyel araştırmalar.: Üretim-fabrika-robot araştırmaları. Tersane teknolojileri, gemi teknolojileri..
Tarımsal araştırmalar. : Yiyecek-su-tarım alanları ve toprak iyileştirme..
Ulaşım elemanları araştırmaları.: Motor teknolojileri, ulaşım metodları-ışınlanma ve geçitler-warp.
Siyaset araştırmaları. : Casuslar, elçiler, diplomatlar, nüfuz arttırma ve savaşmadan kazanma yöntemleri..
* Ünitelerin silahlarını ve özelliklerini yeniden puanlayarak farklı filolar ve ordular kurabilmek. Sadece Filo ve ordu bazında bu değişiklikler yapılabilir. Tek tek, 10 tane Farklı tasarlanmış Crawler sınıfı Destroyeri tek filo yapamazsın. Bütün filoyu aynı şekilde tasarlamalısın. Ama farklı filoları armada olarak birarada kullanmak mümkün.
Oyun için ünite tasarlarken belli formülleri kullanmak önemlidir diye düşünüyorum. Ne kast ediyorum örnek vereyim:
Ben ünitelerin canlarını hesaplarken o ünitenin 3 ölçüsünü kullanıyorum. Mesela bir F16 savaş uçağının ölçüleri uzunluk-genişlik-yüksklik=19-15-4 diyelim. Tam doğru değil F16 için ama bu sadece örnek.
19*15*4=hacmini buluyoruz normalde, benim formülümde taban Can Puanını buluyoruz. 1140Metreküp. 1140 Taban Can Puanı. Avcılar için bu rakamı 100'e bölüyorum ve 2 ile çarpıyorum. Yuvarlıyorum. 1140/100=11*2=22. Yani bir avcının canı 20, kalkanı 200, zırhı 3.
Bu metod ile inşa ettiğim bir avcının hacmi ortalama olarak bellidir. Bir Avcı mekiğin % kaçı motor, % kaçı silah % kaçı kalkan, ne kadarı yakıt ve pilot ve cephane bu noktadan sonra bu formülle kolayca hesaplanabilir (bir Avcı İskeleti oluşturulabilir minimum uçuş ve savaş değerleri için. İskeletin üzeri oyuncunun tercihine kalmış ya da oyundaki hazır şablonu kullanabilir..) ve kaç metreküp Lazer silahı ne kadar hasar verir diye bir sonuca da ulaşılır. vs..
Çok kabaca ve öz biçimde anlattığım bu sistem ile en küçük avcıdan en kocaman Savaş Yıldızına kadar ünitelerin şu özelliğini azaltıp bu yanını arrtırarak ayrıntılı biçimde kendine uydurmak mümkün.
Savaş gurubu ve filolar.. vs..
* Cephane tipleri. Ayrıca, silah upgrade olarak anılabilir bunlar..
Bir Avcı (Kovan Savaşları evreninden örnekle bir Bumerang) diğer avcılarla savaş için bir top ve çok amaçlı füzeler ile de donatılabilir, füzeleri zırh delici füzeler de olabilir, ya da tahrip gücü çok yüksek füzeler de taşıyabilir, ya da basit kinetik füzeler de taşıyabilir. Bu noktada farklı füze ve cephane-bomba-mühimmat isimleri ile silah isimlerini o ünitenin SİLAH UPGRADELERİ olarak düşünmek daha doğru olur belki de.. Araştırması bitmiş bütün mühimmat eğer yakın cephanelikte el altındaysa anında tek bir klikleme ile uçağın üzerindeki diğer cephannin yerini alır.
NOT: Bir Destroyerin(ortalama 700 metre boyunda)Kocaman taretlerini(ortalama 10 metre çapında ve 5 metre yükseklikte, 15 metre uzunlukta namlulara sahip zırhlı yapılar) UPGRADE etmek bu tek klik işlemi ile olmaz, bu atılan cephaneye özel bir durum.
* Tüm Taraflar insan olarak oynar. Ama Kolonist-Madenci-Bilimadamı tipinde seçim yaparak İnsanın hangi özelliklerinin daha parlak olmasını istediğini söyleyebilirsin.
Kolonistler temel sınıftır. Diğer iki sınıf artı ve eksilerini bu sınıfa göre alır.
Madenciler toplama hızına ve endüstriyel araştırma ve inşaatlara avantaj ile başlar. Endüstriyi ucuza ve hızlı üretir.Yaratıcılıkları düşüktür.
Bilimadamları çok hızlı ve ucuza bili üretür, teknoloji keşif oranları çok yüksektir. Silah üretimi ve savaş yetenekleri zayıfır.
Bunlar ilk çok kaba farklılıklar ve çok ince biçimde dengelenmeleri hatta birbirinden farklı bazı ünite ve teknolojilere, özek yeteneklere sahip olmaları öngürülüyor.
Madencilerin Gezegen Yiyici Devasa üs gemileri ile bir gezegenin büyük bölümünü kaplaması, Bilimadamlarının Mobil araştırma Üssü ile uzayda keşif ve araştırmadan araştırmaya koşması, Kolonistlerin nüfuzları, yayınları ve yaşam tarzları ile yakınlardaki Düşman gezegenlerin halkı üzerinde kültürel fetih etkisi yaratması.. vs..
* Savaşta Yörünge bombardımanı ve sığınak inşaatlarının-seviyesinin önemi.
Şehirler önemlidir. Nüfus çok daha önemlidir. Nüfus bir kaynaktır. Tıpkı yiyecek, metal, enerji gibi, para gibi çok gerekli ve kıymetli bir kaynaktır. Sığınaklar halka kara istilası ve yörünge bombardımanı esnasında ekstra koruma sağlar. Gezegen-koloni-Üs kalkanı delindiğinde yaşam bölgesi vurulsa bile sığınaklar nüfus kaybını gücü ölçüsünde önler. Bazı şehirler büyük ölçüde yok olsa bile nüfusları tamemen sağlam kalabilir.
* Gezegenlerde saldırı sonrası Nükleer-biyolojik-kimyasal kirlilik(NBC) durumu..
Nükleer saldırı gücü oranında vurduğu gezegenin vurduğu bölgesinde kirli bir alan yaratır ve bu alan NBC koruması olmayan insanlara belli bir süre ya da temizlenene kadar Nükleer gücü ile belli orantıda sürekli hasar verir. Bu alan temizlenmeli ya da terk edilmeli ya da NBC önlemleri ile kullanılmalıdır.
* Gemilerin üzerinde farklı can puanlarına sahip birden fazla hedef alınabilir bölge olması (motorlar, FTL sistemi, ana silah sistemleri, hedefleme sistemi, vs) ve bu noktaların yok edeilmesi ile geminin o alanda sakatlanması mümkün olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder