20 Ekim 2009 Salı

ABD: Sessiz ve Derinden..

UYARI: Gündeme ve gidişata dair siyasi bir eleştiridir. İlgilenmeyenler 3-5 yıl sonra çok pişman olabilir. :)


Amerikalılar Afganistan’da başlarını ağrıtan ve Pakistan dağlıklarında saklanan Taliban militanları ile ilgili bir iyilik düşünüyormuş.. Bu iyiliğin adı da Pakistan’ı kısmen işgal..

Dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi ve ordusu.. Elinde nükleer silah bulunan Pakistan’ı –BM ve NATO’dan da destek arayarak- kısmen işgali düşünüyormuş.. Hala düşünmesinin sebebi yukarda belirttiğim özellikler.. Pakistan bu özelliklere sahip olmasa çoktan işgal edilmişti..

Pakistan ABD’nin müttefiki.. ABD’yi destekliyor. ABD’den silah ve para yardımı alıyor. ABD ile ortak operasyonlarda bulunuyorlar.. ABD ile dostlar.. İyi ve sıcak ilişkileri var. (Bu tablo size başka ve ÇOK tanıdık bir ülkeyi hatırlattı mı? Efem? Hehe..) Ve ABD buülkenin topraklarını insansız uçaklarıyla izinsiz olarak bombalıyor-özür bile dilemiyor-üste çıkıyor- ülkeye diyorki “sen bu Taliban ile başa çıkamadın ve ben seni kısmen işgal ederek bu işi kendim yapacam..”

Hayda.. Hani dosttuk.. Yahu ben özgür bir ülkeyim.. Hem senin müttefikinim.. Özgürlük-demokrasi-dünya barışı-kardeşlik ne oldu?

Yok olmaz ben seni kısmen işgal edicem..

Bir minik hatırlatma ABD’li eski bakan Condoleezza Rice BOP-Büyük Ortadoğu Projesi çerçevesinde 22 ülkenin sınırları değişecek demişti.. Diyorlar ABD o projeyi rafa kaldırdı felan.. ABD o projeyi ölse rafa kaldırmaz. Salak olmanın bir alemi yok. Önünüze her konanı yemeyin. Haberlere bir bakın. Adım adım örüyorlar düzeni.. Daha bir ay içinde Türkiye açılım manyağı oldu. Büyük Kürdistan ve Büyük Ermenistan derken aslında Büyük İsrail yolunda yavaş ama emin adımlarla felaketimize yürüyoruz..

Şimdi diyen çıkabilir “ yav baba biz de paso Kuzey Irak’a giriyoruz… Bu ne perhiz vat iz diz.. Hee?”

Güzel kardeşim Irak diye bir devlet otorite olarak mevcut değil.. Yok artık onun bir gücü. Adamlar kendi sokaklarında emniyetle yürüyemiyor bu ülke bize nasıl topraklarındaki teröristleri temizlemek için yardım edecek.. Hem yönetimin ipinin kimin elinde olduğu belli değil.. Irak hükümeti elini kaldırana kadar yıllar geçer..

Pakistan Irak değil arkadaşım. Adamların ülkesinde iyi kötü bizim gibi bir düzen var.. İyi kötü demokrasileri var.. Onlar da bizim gibi iç karışıklıklar ve emperyalizmin hortlaklarıyla boğuşuyor-darbelerle kavruluyor-krizlerle ve komşularıyla belalarda yüzüyor.. Kardeş ülke ile kader birliğimiz var..

Kardeş ülke ile kader birliğimiz var.. Bu söze dikkat edin.. Kardeş ülke ile kader birliği.. İlk kim söylemiş bilmem ama cidden kardeşler gibi aynı yoldan gidiyoruz.. Kaderlerimiz benziyor.. Beni de bu rahatsız ediyor..

Efenim ülke gündemlerinde bir hafıza yoklayın-son zamanlarda hep sınırlarımızla ilgili ve hep ucu toprak konusuna dokunan gelişmeler var.. Bu konular hep sıcak ve hep öfkeli konular.. En tehlikelisi ise Demokratik Açılım..

Demokratik değil aslen Kürt Açılımı bu..

Kürtlerle benim problemim yok.. Ama işin bir de başka yanı var. Bir ortamda yeni tanıştığım biriyle sohbet ederken laf geldi açılıma.. “..benim Kürtlerle derdim yok. Ben PKK’ya karşıyım” diyecek oldum.. Cevabımı aldım. “valla benim derdim var arkadaşım. Ben falanca şehirliyim.. Ailemden bir şehit verdim PKK’ya.. Şehirde de her yer PKK sempatizanı ve uyuşturucu satıcısı kabadayılarının eline geçti. İş aş-huzur kalmadı. Okullarda-sokakta çocuğumuz Türkçe konuşuyor diye azar işitip itilmeye başlandı. Buralara göçmek zorunda kaldık.. Benim derdim VAR..”

Bir dokun bin ah işit.. Ekranlarda enteldantel atması kolay.. Doğunun gerçeğini istiyosan vatandaşla konuşmadan olmuyor bu işler.. Ben anladım. Size de şimdi söylüyorum..

İşin aslı şu ki: DIŞ güçler tarafından ORTADOĞU insanı birbirine-kardeşine düşman ediliyor. Pakistan üniformalı bir Avrupalı ajan Hindistanlı askeri vuruyor. 100 metre ötede Hindistan askeri üniformasını giyip bir de Pakistanlıyı vuruyor.. Ondan sonra garibim Hindistan ile Pakistan birbirine giriyor.. Bin bir fitne-fesat-komplo ile işler kan dökmeye gidiyor.. Bir kez KAN döküldü mü de intikam ve kandavasının-nefretin sonu gelmiyor.. Düşmanlık ateşini herkes bir meşale gibi oğluna-kızına miras bırakıyor.. Yangın büyüyor.. İlk kurşunu kimin attığının hiçbir önemi kalmıyor..

Yangın.. Türkiye üzerinde oynana oyunun adı bu. Yangın. Bizi yakacaklar. Bu işin sonu bugün olmazsa 5-10 yıl sonra sokaklarda birbirimizi vurmaya döndürülecek.. Provakasyon ve paralı tetikçi örgütler ile bir yangın başlatılacak.. Sonra DOST ve KARDEŞ ABD ile sevgili NATO yurdumuzu kurtarmak için Türkiye’ye müdahale edecek..

Ondan sonra mı? Filmin sonu söylenmez ama size bir ipucu vereyim..

BOP..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder