27 Kasım 2009 Cuma

Kurban Bayramı(!!)

Bugün Kurban Bayramının birinci günü.

Efendim kimsenin bayramını kutlayacak havada değilim. Şu anda insanlığımdan tiksiniyorum.

Az önce haberlerde Şanlıurfa'da kaçan bir boğayı gördüm. Gördüğüm şeyi siz de görseniz-gördüyseniz beni anlayacaksınız.

Haberde yine kaçan bir boğa vardı. Her sene birkaç boğa kaçar. Bu boğaların nasıl kaçtığına her sene şaşmışımdır. İşi bilen bir kasabın eline teslim edilen bir hayvan kaçamaz. Şipşak bu iş biter; ne hayvan öyle uzun uzun ızdırap çeker ne de kaçamaı gibi rezillikler yaşanır.

Bu Şanlıurfa olayı rezillik noktasında işe başlayıp zalimlik ve canavarlık noktasında son buldu. İnanın televizyon başında ettiğim küfrün haddi hesabı yok. Ağzıma gelen bildiğim ne kadar küfür varsa saydım. Bu kadar küfür bildiğime ben de yanımdakiler de şaştık. Bildiğim küfürlerin ve beddualrın yetmediği yerde ayaküstü yenilerini icad ettim. En sonunda haber bitti de yavaştan kendime gelmeye başladım..

Boğa kaçmış.. Boğanın peşinde şehir turu atmışlar.. buraya kadar normal bir Kurban Bayramı rezilliği haberi.. Ondan sonra işin CANAVARLIK kısmı başlıyor. Kendine kasap mı diyor ne diyor canavarın bir biraz sakinleşip durulan hayvanın arkasında yaklaşıp hayvanın arka bacaklarına bıçakla birer kesik vuruyor. Hayvan acıyla, can havliyle kendini ileri atıp uzaklaşmaya çalışıyor ama arka ayaklarının bağları kesilmiş.. Ayakları kırılmış.. Acı içinde bağırarak kendini oraya buraya vuruyor..

Bu kendine kasap diyen ........ ......, ....... ....... canavarı da çevreden tepki gösteren vatandaşların üzerine yürüyor. Onun kadar ona çanak tutan hayvan sahileri de suçlu. Ben bir ceza alacaklarını sanmıyorum.. Yani resmi bir ceza alacaklarını sanmıyorum. Ama bunun öbür dünyada hesabını veremezler. Hayvanlara bu denli eziyeti hak görenlerin tek adresi cehennemin kızgın fırınlarıdır. Ben insanlığımdan utandım hala da utanıyorum. Hala ağzıma gelen küfürü hatırladıkça sayıyorum. Bu kestikleri hayvan KURBAN filan değildir. İbadetten saymasınlar hiç bunu. Kendilerini kandırmasınlar.

Bunun adı vahşet demiyorum. Hayvanlar vahşidir ve bu onların doğasıdır-vahşilik suç değildir. Bunun adı CANAVARLIK. Bu suç. BU SUÇ. Benim gözümde bir hayvana bu denli acıyı bu denli umursamazca çektiren bir insan insan değildir. Bu YARATIK yarın bir insana da aynı eziyeti çektirmekte bir gram tereddüt duymaz. Biliyorum, gördüm; hayvanlara böyle acımasız davrananların içinden tek bir adam gibi adam görmedim. Hepsi CANAVAR. Hala dumanım başımda tütüyor. Bak yine bir küfür krizi geldi.

Resmi kesim yerlerinde bile zavallı hayvanların ayağına ip geçirilip traktör kepçeleri ile ayaklarından havada sallandırılıp kesildiğini gördüm. Sizi bilmem ama ben her sene bu Kurban olayından daha fazla soğuyorum. Dini boyutu bir yana, et bir ihtiyaç ve et yenecekse hayvanlar KESİLECEK, bu tamam. Ama her işin bir yöntemi var. Basit bir iki önlemle bu işi medenice halletmek mümkünken her sene katliam havasında geçen bir bayramı KUTLUYORUZ.. Nasıl KUTLAMAKSA..

Zalimlik sadece insanlara karşı yapılmaz. Hayvanlara bu kadar rezilce, bu kadar canavarca davranan bir topluma dönüşmemiz; Devletin ne insanları, ne hayvanları ne de doğayı korumaktan bi haber olması son derece korkunç.

Hala o sahne gözlerimin önünde. ........ ...... seni öyle kesmeli. Sen de kendine insan mı diyosun ..... ...... ! ..... ....... ........ , ........ ...... , ........... .........!

İyilerin zincire vurulduğu bir ülkede zebaniler sokaklarda kol gezer..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder