Hiçlik Geçitleri-Void Gates teknolojisini UFUKLAR-Kovan Savaşları maceralarında telafhuz etmiştim.
Adı geçen bu teknoloji iki Geçit arasında suni bir solucan deliği yaratarak neredeyse anında galaksilerarası-gezegenlerarası yolculuk etme teknolojisidir.
Bu fikri kullanan ilk kişi ben değilim elbette. Ben bu konuya kendi bakış açımı ve kurallarımı oturtmaya çalışıyorum.
Benim kullanım şeklimde bu ulaşım teknolojisi örneğin Stargate-Yıldızgeçiti örneğinden biraz daha farklı.
Benim kullanımımda bu teknoloji çok pahalı ve savaş şartlarında son derece kırılgan. Kavgadan uzakta ya da barış şartlarında çok faydalı olsa da aksiyon-macera dozu yüksek bir evrende kolayca ECM ile bastırılabilen bir teknoloji bu. Yine de bu geçitler çok önemli ve bütün ırklar için bu geçitler çok kritik-stratejik noktalar olarak değerli. Son ama en son çare olmadığı sürece kimse bir geçidi ele geçirmek varken yok etmek istemez.
Güçlü Geçitleri Tüccarlar'ın yollarını ayırdığı diğer iki KARDEŞ soyundan biri olan Kütüphaneciler ve İlkdoğanlar'dan biri olan Kilron inşa edebilir. Kilron Geçit teknolojisi bütün Şafakları yaşamış olmalarına rağmen hala rakipsizdir ve diğer halkların yapamadığı pek çok şeyi de yapabilirler.
Geçitleri yok etmenin çok güç oluşu nedeniyle eski-yıkık yerleşimlerde ve enkaz istasyonlarda-arkeolojik kazılarda sayısız geçit bulunması normaldir. Geçit teknolojisini bilen ya da zayıf kopyalar üretebilmiş Şafak öncesi halkların bilgileri ve ters mühendislik yöntemi ile Grekul ve Kovan kendi basit ama hala etkili geçitlerini bile inşa edebilir. Bununla beraber basit geçitler "zayıf" yapılardır.
Şafak öncesi dönemde Geçitler çok yaygın bir ulaşım metodu olarak sayısız galaksiye İlkdoğanlar tarafından saçılmıştı. Bugün hala sayısız "geçit fırlatma üssü"nün enkaz halinde ya da mühürlü depolarında sayısız geçit olduğuna dair efsaneler vardır.
Geçitler yok edilebilir ama bir geçit bir kez yapılıp "aktif hale geçtiğinde" teknolojisi gereği kuvvetli güç alanları ile muazzam bir dayanıklılığa kavuşur. Küçük bir geçidi yok etmek için neredeyse milyonlarca megatonluk bir patlama gerekir.
Hiçlik geçitlerinin her birinin "duyma" ve "ses verme" adı verilen özellikleri vardır. Geçitleri kullanmayı iyi bilen ırklar bu özellikler ile yakınlardaki diğer geçitleri güç alanları ile gizlenseler bie tespit edebilir. Geçitler doğru şekilde ve yeterince enerjiyle kullanıldıklarında düşman bir geçidin çalışmasını diğer bazı metodlarda olduğu gibi engelleyebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder