8 Haziran 2009 Pazartesi

Yasaklı Siteler meselesi..

Geçen gün bilim kurgu konulu bir sitede bir yazı okuyordum. Konuyu tam hatırlamıyorum, yazıda bir link vardı. Biyolojik terimler filan bir sürü bağlantı içeren bir yazıydı. Linklerden birine tıkladım karşıma “bu site Telekomünükazyon Baganlığın... vs vs vs..” diye bir yasak sayfası çıktı.
O anda “yuh” dedim.

Aslında çok daha başka şeylerde söyledim sonrasında.. Ama ilk önce yüksek sesli biçimde, farkında olmadan bir refleksle “YUH” dedim.

Şimdi devletin bu site yasaklamalarını ben şahsen hiç anlamıyorum. İnternet'te birşeyi yasaklamayı anlamıyorum.

Bir defa komik. Bir defa yararsız. Bugün 10 yaşında bir çocuk bile yasaklı sitelere nasıl girileceğini biliyor. Google'da arama yapmasını bilen herkes bu yöntemleri öğrenebiliyor. Sonuçta bunu yasaklamak sadece kullanıcının fazladan bir kaç tıklama yapmasına neden oluyor ve bir de Telegomünikazyon Bakanlığının kulakları çınlatılıyor..

Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurumları bir acayiptir. Bir kere vatandaşın işi düştüğünde ve bu kurumlara başvurduğunda vatandaşa “hay başımı dağlara taşlara vuraydım da buraya başvurmayaydım” dedirtir..

Cidden işiniz düştüğünde bir memur maaşının kimin vergileri ile aldığını unutmuş efe pozlarla karşınızda çokbilmişlik yapar ama sonuçta hiçbişey söylemez-bi işinizi görmez. Klasik bugün git yarın gel ve alşuevraklistesini tamamla.. Vs.. Ya da bu benim işlim değil şuraya gidicen der. Gittiğiniz yer sizi göndern yere sizi geri gönderiri. Oradan başka yere şutlanırsınız. Ve bu hikaye siz yorulup vazgeçene kadar böyle sürer..

Ama konu işgüzarlık olunca Devlet kurumlarının canım memurları-bürokratları-çokbilmişleri hemen cansiperane öne atılır..

En öne atıldıkları konu da İnternet. İnternet'e neden gıcık oluyolar çözemedim ama gıcık oluyolar. Bir siteye giriyosun 24 saat sonra site yasaklı..
Sitede çıplak resimler filmler olsa hadi belkiBELKİbelki biraz anlayacan..
Ama sitede öyle bişey de yok. Etliye sütlüye karışmayan kendi halinde bir site. Bütün dünya bunu tıklıyo.. Niye kapattın bunu yahu?

Varsayalım çıplak kacı resimleri var.. Sana ne benim göz zevkimden? İster çıplağa bakarım ister giyiniğe.. Ahlakımı beklemek sana mı düştü? Sokakta birine sarkmıyom, rezalet çıkarmıyom, alan memnun-veren memnun.. İnternet bu. Para ödüyorum. İstediğimi izlerim. Sana ne? Sen kim oluyosun da interneti kapatıyosun.
Burdan önüme “Telekomzkazyon bakanlınaca...” diye yasak sayfası koyuyosun ben o sayfayı görünce bacadan giriyorum ama o siteye yine giriyorum. İş mi yapıyosun?

İşgüzarlık yapıyosun.

Devlete işim düşünce devlet bürokrasi ve mevzuat dağlarının ardında gözden kaybolup beni p..ç gibi ortada bırakıyor ama işgüzarlığa gelince ahlak ve doğruluk bekçisi kesiliyor.

Hakkın yok. Vatandaşın İnternet özgürlğünü kısıtlamaya çalışmaya hakkın yok. Adama bunun hesabını sormayacaklar sanma. İki elim iki yakanızda. Burnunuzdan fitil fitil gelsin.

Devlet örnek ile yönetmek mecburiyetindedir. Devlet vatandaşına örnek olmaya ve yasalara harfiyen uymaya mecburdur. Mevzuatın arkasına saklamazsın. Vatandaş için varsın, vatandaşa karşı değil. Vatandaşının işin zorlaştırmak değil kolaylaştırmak ve iyi hizmet vermek ile yükümlüsün Devlet. Devlet kelimesinin tanımını bilmek ve bu tanıma uymakla yükümlüsün Devlet. Anladın mı?

9 aydır Deniz feneri diye bir garabet ile başa çıkamayan devlet bir siteyi tek bir neidüğübelirsiz ihbar ile kapatabiliyor. Adalet buysa ben de Can Rambo'yum.

İmza

Can Rambo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder