5 Aralık 2009 Cumartesi

Bir Phill Collins şarkısı.



Sting'in de vokallerde eşlik ettiği bu şarkıyı ben çok geç keşfettim. Aslında Phill Collins sever birisi olarak kendime şaştım.

Cold Case dizisinin bir bölümünde bu şarkı kullanıldığında ilk kez duymuştum. Birden "Phill Baba!! Bu yeni mi yahu!" diye mırıldandım. Gerçekten müziği ve sözleriyle çok etkileyici bir şarkıydı. Phill Collins gibi etkileyici bir sesten dinlemek de ayrı bir güzellik. Duygusal şarkılara sesiyle ayrı bir can verir Phill..

Müzik eskidenmiş. Ne varsa eskilerde var. Yenilerden dişe dokunur eserler gelişi çok nadir.

Dinleyin, kulağınızın pası silinsin.

Şarkı sözleri aşağıda. İngilizce. Kısaca şarkının ne anlattığını da dilim döndüğünce yazacağım.

Bu şarkı, iki SANATÇInın;Bob Geldof ve Midge Ure'nin Etyopya'daki açlık sorununa dikkat çekip yardım toplamak için düzenlediği LIVE AID 1985( http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Aid ) organizasyonunda da Sting ile beraber seslendirilmişti(Ben Miami Vice görüntüleri ile hazırlanmış videoyu buraya ekledim. Konser videosunun linki de burada- http://www.dailymotion.com/video/x5ix0w_sting-phil-collins-long-long-way-to_music

***

Ben burda oturmuş neler söyleyeceğimi düşünürken orada bir yerlerde birisi yerde yaralı yatıyor. Bana öyle geliyor ki daha gidecek çok çok uzun bir yolumuz var. Ben bugün görmek istediğim herşeyi gördüm.

Ben burda sizi bir şekilde harekete geçirmeye çalışırken dışarda bir yerde birisinin oğlu bir çukurda ölü yatıyor. Bana öyle geliyor ki daha gidecek çok çok uzun bir yolumuz var. Ama ben daha fazla katlanamıyorum.

İstersen kapat, istersen çevir gitsin. Kapat gitsin. Ya da başını başka tarafa çevir.

Biz burda oturup konuşurken ve konuşurken ve biraz daha konuşurken, birisinin çok sevgilisinin kalbi bir yerlerdeki bir sokakta atmayı bırakıyor. Bana öyle geliyor ki daha gidecek çok çok uzun bir yolumuz var. Ben bugün duymak istediğim herşeyi duydum.

İstersen kapat, istersen çevir gitsin. Kapat gitsin. Ya da başını başka tarafa çevir.

Çevir gitsin.
Kapat gitsin.

***

While I sit here trying to think of things to say
Someone lies bleeding in a field somewhere
So it would seem we've still got a long long way to go
I've seen all I wanna see today

While I sit here trying to move you anyway I can
Someone's son lies dead in a gutter somewhere
And it would seem that we've got a long long way to go
But I can't take it anymore

Turn it off if you want to
Switch it off it will go away
Turn it off if you want to
Switch it off or look away

While I sit and we talk and talk and we talk some more
Someone's loved one's heart stops beating in a street somewhere
So it would seem we've still got a long long way to go, I know
I've heard all I wanna hear today

Turn it off if you want to {turn it off if you want to}
Switch it off it will go away {switch it off it will go away}
Turn it off if you want to {turn it off if you want to}
Switch it off or look away {switch it off or look away}

Switch it off
Turn it off


http://www.dailymotion.com/video/x5yo0t_miami-vicelong-way-to-gosting-phill_music

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder