17 Aralık 2009 Perşembe

Stargate Universe Fiyaskosu..

Stargate filmini çok sevmiştim.. Hani şu ilk film.. Ra'yı sonunda patlattıkları film.. (http://www.gateworld.net/)

Sonra Stargate SG-1 isminde dizisi başladı. Dizi de çok iyiydi. 10 sezon oynadı. Sonra 2 filmi yapıldı ve bu dizi sonlandı. Uzun uzadıya konuşabilirim bu konuda ama başka zaman..

SG-1'in yanında onun 7-8. sezonu gibi Stargate Atlantis dizisi de yayına girdi. Stargate ailesi iki koldan ilerlemeye başladı.

Neyse efenim uzun lafın kısası Atlantis de 5. sezon'un sonunda bitirildi ve yeni bir dizi duyuruldu.. Stargate Universe..

SG-1'in gidişine üzülmüştüm.. Ama yerine gelen Atlantis vardı. Atlantis de çok iyiydi. Tamam dedim.

Atlantis artık filmler ile devam edecek-diziyi sonlandırdık dedi yapımcılar. Haydaaaa! dedim. İyi haber değildi bu..Yerine Stargate Universe diye bişey yapıyoruz onu yayınlayacaz dediler.. İyi öyle olsun bakalım ama Atlantis'in gidişi iyi olmadı dedim..

Şimdiye kadar Universe 7-8 bölüm filan yayınlandı. Sabrettim. Fikrimi söyleyecektim sustum-belki düzelir dedim ama yok-gidişi gidiş değil..

Evet-ne yazık ki Stargate efsanesi Universe ile patladı. Ben bu kadar sıkıcı bir Stargate görmedim. Universe aslında Galactica'ya benzemiş.. Ama onun bile kötüleştiği 2. sezon sonları ve sonrası dönemi kendine rehber almış gibi..

Stargate benim için her zaman yeni yerler görmek-yeni ırklarla tanışmak ve onlarla düşman olup onları yenmek demek.. Şakayla karışık söylediğim bu şey: Keşfet-eğlen-gül-macera yaşa-heyecan yaşa-kazan-iyiler kazansın-dostluk kazansın manasında bişey..

Ne yazıkki Universe fazlasıyla YAVAŞ ve çok sıkıcı. Soğuk.. Komik değil. Eğlenceli değil. Hareket yok. Karanlık ve iç karartıcı.. SG-1'deki O'Neil ve Carter sevdasını bilenler bilir.. Elleri ellerine değmeyen bir sevda öyle bir imkansız aşk vardır aralarında.. Bu dizide daha ilk bölümlerden kimin kiminle yattığı belli değil..

Oyuncular iyi-yola çıkış fikri ana hikaye iyi. Sorun ne? Sorun bu hikayenin işlenişinin Galaktika gibi karanlık-KARANLIK olması. Stargate evreninde karanlık anlar olsa bile bu evren hep egzotik ışıkların ışıldadığı bir evren olmuştur benim ve milyonların gözünde.. Eğlence-gülmece-hareket-iyilerin kazanması-dost kahkahalar-sıcak bir dizi.. SICAK.. Kısacası bu Stargate Universe SG-1 ve Atlantis'in eline su dökemez. Onlarla yarışamaz. Yanlarına yaklaşamaz. Şimdiye kadar takip ettim ama bu kadar. Ben artık stop diyorum. Atlantis ve SG-1 filmlerini bekleyeceğim.. Universe benim için bitmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder